-e1475416096648.png

سئوسازی و بهینه سازی سایت

شما برای این که بخواهید در مورد چیزی اطلاعات داشته باشید، ابتدا باید بدانید ماهیت آن چیست. دوم اینکه باید بدانید کاربرد آن چیست و آیا به شما کمک میکند یا خیر. ما در این جا سعی میکنیم اطلاعاتی در مورد سئو و بهینه سازی سایت ، و کاربرد آن به شما بدهیم. در آخر خدماتی که ما برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم رو بیان میکنیم.

شما در آخر این صفحه میتوانید با توجه به نیازهای که دارید، تصمیم گیری کنید که آیا شما به این خدمات نیاز دارید یا خیر. حال به سراغ تعریف هایی از سئو میرویم.

 

سئو یا بهینه سازی سایت چیست ؟

سئو و یا بهینه سازی  (SEO) ، مخفف کلمه ی بهینه سازی موتور جستوجوگر (Search engine optimization) میباشد.
سئو دارای تعریف های مختلفی میباشد ، برای مثال در سایت MOZ ( که یکی از سایت هایی است که دراین زمینه فعالیت های بسیاری داشته ) ، اینگونه تعریف میشود : بهینه سازی موتورهای جستوجو گر یک تمرینی برای بالا بردن مقدار ترافیک سایت شما ، از طریق موتور های جستوجو گر.
بهتر است برای اینکه بمباران مطالب نشوید و ماهیت سئو را بخوبی دریافت کنید اینگونه آن را برای شما تعریف کنیم :
سئو و بهینه سازی سایت مجموعه ای از کارهایی است ، برای اینکه موتورهای جستوجوگر بهتر مطالب و خدمات و محصولاتی که ما میخواهیم ارائه کنیم را بفهمند تا وقتی کسی در موتورجستوجو گر بدنبال چیزی بود و کلمه ای را جستوجو کرد ، این موتورها مطالب مرتبط با کلمه ی سرچ شده را نمایش دهند.

 

موتورهای جستوجوگر چی هستند ؟

منظور از موتورهای جستوجوگر ، مجموعه ای از الگوریتم ها هستند که با توجه به الگوریتم هایی که دارند به افراد کمک میکنند ، تا مطلب مورد نظر خود را پیدا کنند. مثل موتور جستوجوگر گوگل (google)  ، یاهوو (yahoo) ، بینگ (bing) و …

 

یک کتابخانه را فرض کنید

تا اینجا شما با تعریف سئو و کار موتورهای جستوجو گر آشنا شده اید، حال برای اینکه برای شما بهتر این تعریف ها را مشخص کنیم ، برای شما مثالی مزنیم.
یک کتابخانه را تصور کنید ، شخصی وارد کتابخانه میشود و از مسئول کتابخانه ، کتابی را میخواهد که در مورد روانشناسی رنگ او را کمک کند. مسئول کتابخانه بدنبال کتابی میگرده که در مورد روانشناسی رنگ ، بتواند به فرد درخواست کننده کمک کند.
احتمال زیاد مسئول کتابخانه تمامی کتابهای کتابخانه را مطالعه نکرده ، بلکه اطلاعات کلی از آن دارد.
مسئول کتابخانه یک سری قوانین برای خود وضع کرده که کسانی که میخواهند کتابشان در کتابخانه ی او به دست مشتریان برسد ، باید از این قوانین پیروی کنند، تا مسئول کتابخانه با توجه به قوانین وضع شده بتواند ماهیت مطالب کتاب را بیشتر دریابد.

بعد از تصور این مثال ، شما به راحتی میتوانید ماهیت موتور های جستوجوگر و تعریف سئو و بهینه سازی را متوجه شوید.

 

موتورهای جستوجوگر ، سئو یا بهینه سازی همانند کتابخانه هستند!

مشاوره ی تبلیغاتی | سئو و بهینه سازی | طراحی سایت

اگر شما آن کتابخانه را فضای اینترنت و آن شخص مسئول کتابخانه را موتورهای جستوجوگر و آن کتاب ها را سایت های داخل فضای اینترنت تصور کنید ، شما مفهوم آنرا درک کرده اید.
آن قوانینی که مسئول کتابخانه وضع کرده ، همان قوانینی است که موتورهای جستوجوگر مثل گوگل درست کرده اند ، تا بتوانند ماهیت سایت ما را بهتر درک کنند. اگر نویسنده های کتاب را صاحبان سایت فرض کنید ، آنها با رعایت  قوانینی که مسئول کتابخانه قرار داده ، میتوانند موتورهای جستوجو گر یا مسئول کتابخانه را برای دریافت بهتر مطالب سایت راهنمایی کنند.
آن فردی که به کتابخانه مراجعه میکند هم میتواند افرادی باشند که در گوگل ، یاهوو و … بدنبال مطلب خاصی میگردند.

سئو یا بهینه سازی چه کاربردی دارند ؟

سئو یا بهینه سازی ، همانطور که در مثال بالا بیان شد ، میتوانند سایت ما را به افراد بیشتری معرفی کنند.
این امر موجب میشود که افرادی که به سایت ما مراجعه میکنند بیشتر و بیشتر شوند، که نتیجه آن این است که افرادی بیشتری میتوانند از محصولات شما ، محتویات سایت شما و یا خدماتی که در سایتتان ارائه میدهید استفاده کنند.

 

آیا سئو و یا بهینه سازی برای من سودی دارد ؟

همانطور که گفته شد سئو و بهینه سازی ، کارش این است که از طریق موتورهای جستوجو گر افراد بیشتری وارد سایت شما شوند.
فرض کنید شما یک مغازه ی لوازم ورزشی دارید. وقتی فروشی شما بالاتر خواهد رفت که افراد بیشتری از محصولات شما بازدید کنند. حال اینکه مشتری شما جذب شود که محصول شما بخرد ، بسته به جنس شماست که چگونه نیاز مشتری را برطرف کنید.
در این موضوع  بیشتر صحبت خواهیم کرد.

خدماتی که دیده آل برای سئو سازی انجام میدهد

همانطور که میدانید مشاوره ی تبلیغاتی دیده ال دارای یک تیم تخصصی طراحی وب سایت به نام وبینیشن میباشد.
روش های مختلفی برای بهینه سازی و سئو وجود دارد که شما میتوانید درباره ی آن بیشتر بدانید.

ما فرآیند بهینه سازی خود را در چهار مرحله انجام میدهیم :

 

  • انتخاب کلید واژه ها
    شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره ی کلید واژه ها در همین سایت بیشتر مطالعه کنید.
  • برنامه نویسی سایت طبق استاندارد گوگل برای سئو سازی
    در مورد برنامه نویسی سایت برای سئو بیشتر بدانید.
  • اضافه کردن محتویات و مطالب شما به سایت طبق استاندارد های سئو سازی
    برای اضافه کردن محتویات در سایتتان بیشتر بدانید.
  • بعد از انجام این مراحل و گذشت زمان ، باید سایت بررسی شود و ایراد هایی که دارد برطرف گردد
    برای بررسی سایتتان برای سئو یا بهینه سازی بیشتر بدانید

 

نتیجه گیری در مورد سئو

سئو و بهینه سازی موتورهای جستوجو گر بعد از انجام مراحلی که گفته شد نیازمند صبر است تا نتیجه بدهد.
سئو یا بهینه سازی مثل غذاهای فست فود نیست که سریع آماده شود، بلکه جا افتادن و نتیجه دادن آن نیازمند صبر، حوصله و زمان است.
پس در مورد سئو یا بهینه سازی باید صبر و شکیبایی به علاوه پشت کار خوبی داشته باشید.

در آخر باید بگم که عوامل مهم دیگری مثل نام دامین سایتتان  ( Domain )  و هاستتان ( Host ) و
همچنین سیستم مدیریت محتوا ( Content management system ) هستند که در سئو سازی یا بهینه سازی موتورهای جستوجوگر به شما کمک کنند.

امیدواریم اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار داده باشیم.
مشاوره ی تبلیغاتی دیده آل | هولدینگ تبلیغاتی دیده آل

تعرفه ی سئو یا بهینه سازی سایت به زودی در سایت قرار خواهد گرفت.
برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.