-e1475416096648.png

طراحی و برنامه نویسی وب

طراحی و برنامه نویسی سایت
Add some content to your accordion item here.
Add some content to your accordion item here.

طراحی وب مبحثی است که پیشرفت سریع آن در دنیای امروز به سادگی قابل مشاهده است. از ترند ها و مد های بخش گرافیک سایت تا نحوه ی ارائه خدمات و قابلیت های پیشرفته تر برای دسترسی کاربران به محتوای ناب سایت ها همه در زمینه وب با وسیع تر شدن و حرفه ای تر شدن برای خود تبدیل به تخصص های جداگانه ای شده اند که انجام دادن تمام این وظایف به صورت ایده آل ملزم به داشتن تیمی مجرب و متخصص در این زمینه ها می باشد.

! بیایید طراحی وب را خودمانی تر بررسی کنیم. طراحی وب به مفهوم امروزی به معنای طی کردن مراحلی گسسته از هم به صورت تخصصی و در نهایت به هم پیوستن این مراحل در قالب وب سایت نهایی می باشند. خب این به چه معناست؟
طراحی وب سایت فرآیندی تک مرحله ای و یکنواخت نیست. برای به ثمر رساندن یک سایت مفید و به روز و کارآمد اعضای تیم طراحی وب سایت می بایست هر کدام گام های جداگانه ای را در راستای این هدف (طراحی سایت استاندارد) بردارند. حال به صورت اجمالی چند گام را بررسی میکنیم.

گام ۰ یا مرحله ی صفر ، گام پیش پردازش طراحی سایت

این مرحله صرفا برای آشنایی اولیه اعضای تیم طراحی وب سایت با پروژه ای که باید ساخته شود می باشد. آماده سازی زمینه های لازم برای طراحی سایت ، آماده سازی ورژن کنترل پروژه ، هماهنگ شدن اعضای تیم در نحوه ی ساخت سایت در طول زمان ، مشخص کردن وظایف هر یک از اعضا و آماده سازی مدیریت هر چه بهتر فرآیند ساخت سایت توسط مدیر پروژه و… همه در گام پیش از آغاز صورت می گیرد.

گام استراتژی محتوا : تعیین چگونگی محتوای سایت

مهمترین بخش طراحی سایت را میتوان همین گام دانست. آیا وب سایتی که در نظر دارید سیاست خاصی را دنبال می کند؟ محتوای سایت شما نیازمند استراتژی مناسبی است ، آیا این استراتژی را مشخص کرده اید؟ مرز های سایت شما را چه مسائلی تعیین می کنند؟ این سؤال ها تنها بخش کوچکی از استراتژی محتوا را مطرح می کند
در نظر داشته باشد این مراحل که در این بخش از سایت بررسی میکنیم اجمالی بوده و جزئیات بیشتر و گام های دقیق تر نیازمند مقاله ای کامل می باشد که در بخش کافه دانش در سایت قرار می گیرد. برای مثال ممکن است از استراتژی محتوا تا ساخت سایت مراحل متعدد دیگری باشد که شاید در حال حاضر نسبت به ارزش وقت شما خواننده عزیز غیرضروری باشد

گام ساخت سایت : طراحی و توسعه دقیق وب سایت

ساخت سایت در سه شاخه تولید محتوا ، دیزاین و طراحی بصری ، طراحی و توسعه بک اند سایت به صورت همزمان انجام می گیرد ، این عمل در ساخت سایت موجب کاهش خطاها در پروژه و سرعت بخشیدن به فرآیند تولید سایت در طول زمان می باشد.

گام آزمایش پس از تولید : استفاده از کاربران نهایی

یکی دیگر از مراحل اصلی ساخت سایت آزمایش آن پیش از طراحی و پس از طراحی با کمک کاربر نهایی می باشد . که این قسمت با استفاده از استراتژی محتوا به راحتی و با کمی دقت انجام پذیر است

گام بهینه سازی : ارتقای محتوای سایت

در این بخش سایت قبل از انتشار در فضای مجازی از لحاظ دسترسی راحت کاربران ، محتوای مورد نظر مشتری ، سئوسازی ، سرعت بارگذاری سایت و… بهینه سازی و آماده انتشار می گردد.

گام نهایی : انتشار سایت

این قدم نهایی برای انتشار محتوای قابل دسترس شما در فضای مجازی است! اما در نظر داشته باشید این تازه ابتدای راه طراحی سایت است. سایت یک سند زنده است که با گذشت زمان باید باز هم به روز رسانی شود. محتوای سایت می بایست پویایی لازم را همیشه دارا باشد.
حال با این که ساز و کار طراحی و برنامه نویسی سایت را به صورت خیلی خیلی خلاصه شرح دادیم ، این را در نظر داشته باشید که تنها توصیف و بررسی این قدم ها در فرآیند طراحی سایت کافی نیست! اگر نیازمند سایت هستید یا در صدد آن برآمدید که سایتی طراحی کنید پیش از هر چیز در تیم طراحی آن دقت کنید.
وبینیشن